De mist, bergen en het water. (kunstketting deel 2)

Dag 2 van de “kunstketting”-week. (Gedurende een week plaats ik elke dag een kunstwerk van mijn hand, aan het einde van de week nodig ik 5 anderen uit ditzelfde te doen)

Vandaag toon ik een tekening die ik onlangs maakte voor mijzelf. De combinatie van bergen, water en groen maakt mij blij. Wat lijkt het mij heerlijk om op een mistige dag over zo’n pad te lopen samen met mijn lief en kind. Te luisteren naar het klotsen van het water, de rust en ruimte om ons heen te voelen en te aanschouwen hoe achter de mist langzaam aan de bergen zich aan ons tonen.

Het op avontuur kunnen gaan op je papier is een van de dingen die voor mij tekenen zo fijn maakt. Als ik mijn potlood in de hand heb en werk aan een tekening als deze dan vergeet ik even dat mijn tafel in het centrum van Den Haag staat. Tijdens het maken is het alsof ik even ben op de plek die ik maak, ik kruip als een klein poppetje mijn eigen papier in, om een paar uur later met hernieuwde energie weer terug te keren naar het hartje van de stad.

Wandelpad met bergen in de mist, getekend met potlood.

Wandelpad met bergen in de mist, getekend met potlood.

Leuk dat je wil reageren!

