Herfsttekeningen (print-het-uit)

bollenherfst2Nog een paar dagen en dan begint de herfst. Het wisselen van de seizoenen vind ik altijd een fijn moment. Zomer, herfst, winter of lente, elk jaargetijden heeft zo zijn mooie kanten. Na een zomer vol zon, ijs en zand in het haar kan ik echt genieten van de eerste paddenstoelen die uit het gras opspringen. Ik verheug mij nu dan ook al op het geluid van knisperende blaadjes onder mijn schoenen en de rode wangetjes van mijn dochter tijdens het spelen in het bos. Terwijl ik over een maand of drie diezelfde blaadjes zat zal zijn en behoefte zal hebben aan sneeuw, warme chocolademelk en kaarsjes op de tafel. Het is mooi om te zien hoe de natuur, jaar op jaar, haar eigen levenscyclus doorloopt, van het prille groen in de lente tot de krakende grauwheid van de winter. Om alvast in de stemming te komen probeer ik de herfst op papier te vangen in kleine ronde tekeningetjes die een plekje krijgen op mijn bureau. (Voor wie het leuk vindt, voor persoonlijk gebruik kun je de paddenstoelen tekening als A4-postertje downloaden op mijn “print-het-uit” pagina.)

bollenherfst1

 

2 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Lotje schreef:

    Leuk! De vader van mijn man plukt de eetbare paddestoelen. Ik kreeg vandaag van een kennis van die uitsteekvormpjes voor koekjes te bakken in de vorm van paddestoeletjes. Leuk hoor. Ik vind herfst tot nu toe ook wel leuk. Maar ik houd niet van regen… Tenzij ik lekker binnen zit natuurlijk.

    1. Fotootje Vandaag schreef:

      Oh paddenstoelen kunnen (en durven) plukken, dat lijkt mij zo ontzettend leuk! Ik ben sowieso dol op paddenstoelen, dus zulke koek vormpjes ga ik toch ook eens proberen op te sporen.

Leuk dat je wil reageren!

