Appelmeisje

IMG_20131025_104959Op de puntjes van haar tenen klimt het meisje omhoog. Het zal niet lang meer duren voor haar vingers de rode glans kunnen raken. Het puntje van haar tong tintelt van verlangen naar het eerste kleine hapjes. Het krakende geluid van de verse schil, waarna haar mond zich vullen zal met de zoete smaak van de appel, is niet meer ver weg. Nog ietsje verder. Ja! Zo gaat het goed. Daar valt de appel met een zachte plof in haar hand. Hap, smak! Mmmm, wat smaakt dat goed. Gretig kauwt ze hap voor hap het appeltje op om als een volleerde bouwmadam de pitjes verder dan ver te spuwen. Die pitjes zijn voor later, voor als ze groot is. Dan zal ze met haar kroost weer op de punten van haar tenen staan. Appels plukkend van alle pitjes die dan bomen zullen zijn.

4 gedachtes over “Appelmeisje

  1. Ik zie mijzelf in gedachten er zo staan. Vroeger “pikte” ik ze op mijn tenen staand uit de appelboom van mijn buurman. Die appels smaakte altijd het lekkerste! !

  2. Wat een prachtig plaatje en zo passend in het seizoen. Ook wij plukten vorige week appels, in de moestuin en de boomgaard!
    Ik vind je blog door de mooie brief die ik deze week ontving, bedankt Kikkervriend voor de mooie tips en de persoonlijke brief!

Leuk dat je wil reageren!

