Andere ogen

Andere ogen.
Andere ogen.

De afgelopen dagen kwam het even niet tot bloggen, dat heb je soms. Voor de Big Draw-ing Challenge maakte ik wel een tekening. Ik verwerkte de thema’s van dag 12, (spreekwoord), 13 (Ogen) en 14 (Geometrisch) in een tekening. Zie hier mijn uitbeelding van de kreet: Iets met andere ogen bekijken.

Zelf probeer ik elke dag wel iets met andere ogen te bekijken. Dit doe ik door bijvoorbeeld juist even stil te staan bij iets waar ik normaal gesproken zomaar voorbij zou lopen. Of door dingen te bezien vanuit het standpunt van een kind, hoe zou iemand van 2, van 6, of van 10 bijvoorbeeld om zich heen kijken als hij of zij door een bos loopt. Door het jezelf toe te staan even door andere ogen te kijken veranderd alles om je heen, het normale leven blijkt een speeltuin waar van alles te ontdekken is, waar verhalen schuilen in een gevallen blad, een gek tekstje op de pot met pindakaas of in de knorrige blik van een dame op straat. Probeer het vandaag maar eens uit door iets wat je echt super gewoon vind eens met aandacht te bekijken en je in te beelden dat je even met de ogen van iets of iemand anders kijkt. Wat zie je dan? Ik ben benieuwd!

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Mokums meisje schreef:

    Je fantasie de vrije loop laten, zo kom ik de dag door. Bevalt prima. 🙂

    1. fotootjevandaag schreef:

      Helemaal mee eens, dan valt er opeens zoveel te beleven.

Leuk dat je wil reageren!

