"een nieuwe lente en een nieuw geluid"

Maart!

“Een nieuwe lente en een nieuw geluid:

Ik wil dat dit lied klinkt als het gefluit,

Dat ik vaak hoorde voor een zomernacht,

In een oud stadje, langs de watergracht —

In huis was ’t donker, maar de stille straat

Vergaarde schemer, aan de lucht blonk laat

Nog licht, er viel een gouden blanke schijn

Over de gevels van mijn raamkozijn.” 

Jullie kennen bovenstaande regels vast, het zijn de openingszinnen van het prachtige gedicht/boek Mei van Herman Gorter. Een van de mooiste boeken die ik heb gelezen. En ook al is het nog lang geen mei, met de komst van Maart is dit wel het gevoel dat bij mij leeft.

Zoals ik al eerder schreef op dit blog schrijf ik dit jaar elke dag een kaartje aan mijzelf. Op de foto hieronder de kaartjes van februari. (Kijk hier voor de andere maanden. ) Als ik zo een beetje lees wat ik zoal opschreef dan was februari een maand vol huiselijkheid en griep. We waren snotverkouden, proesten heel wat af, maar startte ook een heuse vensterbanktuin, leerde ik na bijna 31 jaar toch nog eens naaien en wisten we alle spullen in ons huis opnieuw een plekje te geven. Voor mij persoonlijk was het ook nog eens een spannende maand, na een half jaar wachten mocht ik eindelijk echt aan de slag met mijn persoonlijke ontdekkingsreis. Spannend, soms eng maar ook heel fijn en soms zelfs een beetje leuk. Gaandeweg hoop ik te mogen ontdekken wat en wie ik ben, waar mijn passies liggen en hoe ik in de toekomst dit alles kan vasthouden. Zo met de komst van Maart voelt het een beetje alsof voor mij persoonlijk ook de lente langzaam aanbreekt. Het vriest nog met regelmaat, maar her en der voel ik de krokusjes en madeliefjes bloeien.
Vrolijk werd ik deze maand van de boeken die ik kon weggeven en de kaartjes die ik mocht sturen naar aanleiding van een oproepje dat ik eerder deed op dit blog. Verschillende mensen reageerden en ik kreeg zelfs een paar leuke kaarten terug. Wil je zien wat ik zoal verstuurde of ontving? Of wil je nog meedoen? Kijk dan even hier. 
Februari 2013

Leuk dat je wil reageren!

